منطقه دشمن زیاری

دشمن زیاری یکی از بخش های شهرستان ممسنی است که در ۸۵ کیلومتری غرب شیراز واقع است.

منطقه دشمن زیاری

دشمن زیاری یکی از بخش های شهرستان ممسنی است که در ۸۵ کیلومتری غرب شیراز واقع است.

<< دشمن زیاری >> قطب انگور ایران...

بخشدار محترم بخش دشمن زیاری جناب آقای اله نظر  پارسایی طی یک اقدام بخردانه و شایسته بخش دشمن زیاری را به عنوان قطب انگور ایران به دولت معرفی نمودند . ضمن تشکر از بخشدار محترم از همه  مردم محترم دشمن زیاری خواهشمندیم جهت اثبات این حق و دفاع از آن با بخشدار محترم نهایت همکاری را  داشته باشند تا بتوانیم بر مبنای این سیاست گزاری بخش دشمن زیاری را دگرگون و از این همه منابع خدادادی به نحو احسن استفاده کرده و در جهت  توسعه منطقه ای و ملی گام برداریم .  

 

 

برگرفته از وبلاگ: http://www.sarayman.blogfa.com/

انگور تولیدی ممسنی ،ظرفیتی که قدرش را نمی دانیم !!!

 شهرستان ممسنی در استان فارس یکی از قطب های مهم تولید انگور در جنوب کشور است . در بخش  دشمن زیاری و منطقه جاوید از توابع بخش مرکزی ممسنی در حدود ۱۸۰۰۰هکتار باغ انگور وجود دارد که همگی به صورت دیم بوده و سالانه بخش زیادی از انگور ،غوره ،مویز و سایر محصولات مصرفی مرتبط با انگور را تولید و روانه بازار می کنند.

ممسنی در تولید انگور رتبه نخست را در استان فارس دارد ولی متاسفانه هیچ کارخانه ای جهت فرآوری و تولید محصولات مرتبط باانگوردر ممسنی وجود ندارد .

ادامه مطلب ...

انتخابات در ممسنی و رستم

با توجه به دعوت ماهنامه نورباران و اعلام آمادگی نماینده محترم شهرستان های ممسنی و رستم در مجلس شورای اسلامی و همه کاندیداهای نمایندگی مجلس در دوره نهم مجلس شورای اسلامی در سال 1390- اعم از تایید صلاحیت شده و یا رد صلاحیت شده-  برای برگزاری میزگرد پیرامون حوادث تلخ به وجود آمده در دوره های انتخابات در دوره های گذشته‌ی ممسنی و راهکارهای بهینه سازی و عدم تکرار آن در دوره های آتی و ....در دفتر ماهنامه نورباران، خوانندگان و همشهریان گرامی می توانند ضمن ارسال سوالات،نقطه نظرات، پیشنهادات و راهکارهای خود پیرامون ان را برای ما ارسال نموده و مشروح گزارش این میزگرد و حواشی آن را در شماره‌ی آتی "نورباران" مطالعه نمایند. 

 

ارسال به:
noorbaran99@yahoo.com
http://noorbaran90.mihanblog.com/